Kontrolujemy wagę

Po co ryzykować efekt jo – jo, skoro niewielkie zmiany stylu odżywiania mogą mieć znaczący wpływ na masę ciała ? Zdrowy tryb źycia to jedyna skuteczna metoda w walce z otyłością.
Czy masz odpowiednią masę ciała ?
Nadwaga (BMI 25 – 29, 9) i otyłość ( BMI >30 ) zwiększają ryzyko wystąpienia wielu chorób, takich jak cukrzyca typu 2, choroba wieńcowa, udar mózgu, niepłodności i choroby układu ruchu. Indeks masy ciała ( BMI ) to masa ciała w kilogramach podzielona przez wzrost w metrach do kwadratu.
Jak najlepiej zrzucić zbędne kilogramy ?
Aby pozbyć się zbędnych kilogramów, należy ograniczyć spożycie kalorii i zwiększyć aktywność fizyczną. W większości przypadków, by schudnąć w bezpiecznym tempie 1-1, 5 kg, dla mężczyzn i 1500 dla kobiet, czyli zastosować zdrową i zbilansowaną dietę.
Jaka dieta odchudzająca jest skuteczna ?
Zdrowe tłuszcze z takich produktów, jak orzechy, oliwa z oliwek i tłuste ryby, ale niewielkie ilości tłuszczów nasyconych. Dużo produktów o niskim indeksie glikemicznym ( węglowodany, które wolni przenikają do układu krwionośnego ) i wysokiej zawartości błonnika pokarmowego, takich jak rośliny strączkowe, warzywa, świeże i suszone owoce, makaron razowy, brązowy ryż, chleb żytni i płatki owsiane.
Najważniejsze zasady : stosuj zróżnicowaną dietę, jedz regularnie, zwracaj uwagę na porcje i równowagę składników oraz czerp przyjemność z jedzenia.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *